Vizita.si
Prodaja sladkanih gaziranih pijač se je zmanjšala za 20 odstotkov, prodaja sokov za 15. Zanimivo je, da se je zmanjšala tako prodaja sladkanih kot nesladkanih, 100-odstotnih sokov. V oglasih so namreč opozarjali, da tudi z njimi ni najbolj zdravo pretiravati.

Zdravje

To jih je šele prepričalo, da so nehali uživati sladkane pijače

L. E.
10. 03. 2017 09.00
9

V ZDA so preizkusili, ali je mogoče ljudi prek oglaševanja prepričati, da prenehajo kupovati in uživati sladkane pijače. Potem ko so približno 300 tisoč ljudi tri leta bombardirali z oglasi, so ugotovili, da se je njihova prodaja občutno zmanjšala.

Prodaja sladkanih gaziranih pijač se je zmanjšala za 20 odstotkov, prodaja sokov za 15. Zanimivo je, da se je zmanjšala tako prodaja sladkanih kot nesladkanih, 100-odstotnih sokov. V oglasih so namreč opozarjali, da tudi z njimi ni najbolj zdravo pretiravati.
Prodaja sladkanih gaziranih pijač se je zmanjšala za 20 odstotkov, prodaja sokov za 15. Zanimivo je, da se je zmanjšala tako prodaja sladkanih kot nesladkanih, 100-odstotnih sokov. V oglasih so namreč opozarjali, da tudi z njimi ni najbolj zdravo pretiravati. FOTO: Thinkstock
Tri leta so prebivalce območja Howard County v državi Maryland bombardirali s televizijskimi oglasi, oglasi na internetnih straneh, pošto, zunanjimi oglasi in informacijami prek družabnih omrežij. In sicer o tem, kako nezdravi so sladkani napitki. Tudi sladkana čaj in kava, kava in vode z okusi, športne pijače. 

Na tem območju živi približno 300 tisoč ljudi z bolj ali manj povprečno globokimi žepi. Zaključek študije, ki je bila objavljena v uglednem zborniku JAMA Internal Medicine, je bil, da močno oglaševanje ima učinek. Prodaja sladkanih gaziranih pijač se je zmanjšala za 20 odstotkov, prodaja sokov za 15. Zanimivo je, da se je zmanjšala tako prodaja sladkanih kot nesladkanih, 100-odstotnih sokov. V oglasih so namreč opozarjali, da tudi z njimi ni najbolj zdravo pretiravati.

Triletno oglaševanje je bilo torej učinkovito, a Nikki Highsmith Vernick iz neprofitne fundacije Horizon, ki je bila ena od iniciatork študije, poudarja, da bi morala trajati dlje. Oglaševanje nezdravih sladkanih pijač se bo namreč enako intenzivno še naprej nadaljevalo. Z oglaševanjem bolj zdrave izbire pa so se poleg tega zoperstavili oglaševanju, ki traja že desetletja. Cilj fundacije je drugače spodbujanje vsega, kar ljudem omogoča bolj zdrava in kakovostna življenja.

Z oglaševanjem bolj zdrave izbire pa so se poleg tega zoperstavili oglaševanju, ki traja že desetletja.

Akcija je bila zastavljena tako, da je zdravo izbiro predstavila kot nekaj enostavnega. Drugič, sporočala je, da si starši želijo, kar je najboljše za otroke. Tretjič, opozorili so tudi, da podjetja porabijo na milijarde dolarjev, da bi promovirala nezdrave pijače. 

Študija je potekala tako, da so že leto dni pred začetkom oglaševanja začeli spremljati prodajo sladkanih pijač v 15 trgovinah na območju, kjer je potekalo oglaševanje. Za primerjavo pa še v 17 trgovinah v povsem drugi državi, in sicer v državi Pennsylvanija. "Treba je bilo preveriti, da se prodaja pijač ni zmanjšala zaradi nekega splošnega trenda, ki poteka v celi državi." A na območju, ki je bilo primerjalno, se prodaja ni zmanjšala. Edino prodaja nesladkanih, 100-odstotnih sokov se je tudi v Pennsylvaniji zmanjšala - a samo za 2,1 odstotka.

Vodi lahko dodate okus z narezanimi zelišči, sadjem in zelenjavo.
Vodi lahko dodate okus z narezanimi zelišči, sadjem in zelenjavo.FOTO: Thinkstock

Dr. Mitchell H. Katz, ki je napisal predgovor k študiji, je uživanje sladkih pijač povezal z večjim tveganjem za prekomerno težo, diabetes in kardiovaskularne bolezni. 

Strokovnjaki zato priporočajo, da uživate navadno vodo in nesladkan čaj. Če se ne morete privaditi okusu navadne vode, pa lahko vanjo narežete zelišča ali koščke sadja in zelenjave.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (9)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Vizita.si, Vse pravice pridržane Verzija: 662