Nenavadne, a uporabne vaje za krepitev možganskih celic
PREVENTIVA

Nenavadne, a uporabne vaje za krepitev možganskih celic

Preizkusite te na videz enostavne naloge za treniranje najpomembnejšega organa v našem telesu.

Možgani
Možgani / FOTO: Dreamstime

Dnevna rutina ne vpliva samo na naše vedenje, temveč tudi na delovanje najpomembnejšega organa v telesu – naših možganov. Da možgani ne bi padli v rutino in začeli propadati, je nevrobiolog dr. Lawrence C. Katz v knjigi Keep Your Brain Alive razvil zanimive in preproste mentalne vaje, ki bi lahko vodile do novih kombinacij senzoričnih dražljajev, izostrile naš um in preprečile izgubo spomina.

1. Ščetkajte si zobe z nedominantno roko

Raziskave so pokazale, da uporaba nasprotne strani možganov, ki je naša primarna, hitro in znatno razširi del možganov, ki nadzoruje in obdeluje taktilne informacije iz roke. Da bi vključili tudi drugi del možganov, avtorji knjige predlagajo umivanje zob, od nanašanja paste do ščetkanja, z našo nedominantno roko.

2. Tuširanje z zaprtimi očmi

Tuširanje z zaprtimi očmi naj bi spodbudilo naše druge čute, da opazijo teksture, ki jih drugače ne bi opazili. S taktilnimi čutili prilagodite temperaturo vode in nato z zaprtimi očmi izvajajte druge dejavnosti tuširanja, na primer miljenje.

Navade, ki škodujejo vašim možganom
PREBERI ŠE
Navade, ki škodujejo vašim možganom

3. Menjujte svoje jutranje dejavnosti

Raziskave so pokazale, da izvajanje novih nalog vključuje aktivnost večjih delov možganov, medtem ko naše rutinske naloge povzročajo zmanjšano možgansko aktivnost. Zato je pomembno, da čez dan uvedemo nova zaporedja ali načine delovanja. Po poročanju The Healthy je dobro, če občasno nekoliko spremenimo svoje navade in s tem tako rekoč 'pretentamo' svoje možgane, z njimi pa tudi telo.

Možgani
Možgani / FOTO: Shutterstock

4. Po stanovanju 'razmečite' predmete

Za prekinitev rutine bo pomagalo tudi, če boste predmete, ki sestavljajo vaš prostor, obrnili na glavo. Na primer obrnite okvirje slik na glavo, saj jih bodo tako možgani registrirali kot nenavadne. Tovrstna vaja naj bi pomagala pri tem, da hitreje in enostavneje zaznavamo 'nenavadne' stvari in imamo hitrejše reakcije. 

5. Usedite se na drug stol za mizo

Če vedno sedite na istem mestu za mizo, vedno gledate v isto smer in vedno počnete vse v istem vrstnem redu. Z enostavno spremembo kraja boste spremenili svoje navade. Po predmetih boste posegali drugače, videli boste prostor in nagovarjali druge ljudi.

Do srečnega življenja v sedmih korakih
PREBERI ŠE
Do srečnega življenja v sedmih korakih

6. Vonjajte različne vonjave

Možgani ustvarjajo asociacije na vonj. Pogosto na primer vonj kave postane asociacija na jutro. S povezovanjem novih vonjev z določeno aktivnostjo boste aktivirali nove živčne poti. To lahko naredimo denimo z menjavo osvežilca zraka, menjavo parfuma ali pa zgolj z vnašanjem določene stvari v dom, ki nam je bila prej neznana. 

7. Začnite z 'umetniškim projektom'

Že ena preprosta risba, skica ali slika ima neposreden učinek na možgane. Pri risanju možgani vplivajo na neverbalne in čustvene dele možganov, ki čez dan niso dovolj vključeni. Z risanjem možgani razmišljajo z delom, s katerim krepimo občutek za oblike, barve in teksture. Ta del možganov informacije obdeluje drugače kot del, ki skrbi za linearno razmišljanje, z delom, s katerim razmišljamo in delujemo navadno čez dan. 

Za ogled vsebine z družbenih omrežij omogoči piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke

Povzeto po Ordinacija.hr