Ta metoda temelji na dveh močnih stebrih: jasnem poudarjanju povezave med alkoholom in povečanim tveganjem za razvoj raka ter preprostemu, a bistvenemu praktičnemu nasvetu – zavedanju, kaj pomeni vsak popit kozarec alkohola.
Ta strategija, ki združuje sporočilo, zakaj zmanjšati, s sporočilom, kako zmanjšati, se je izkazala za koristno za promocijo javnega zdravja, piše index.hr.

Tveganja, povezana s prekomernim uživanjem alkohola, se ne omejujejo zgolj na povečano obolevnost za rakom. Neprimerno visoko uživanje alkoholnih pijač je namreč odraz širokega spektra resnih zdravstvenih stanj, ki med drugim vključujejo prezgodnjo umrljivost, obolenja srčno-žilnega sistema, prebavne motnje ter povečano verjetnost za razvoj demence.

Ključna je kombinacija opozorila in ukrepanja
Ugotovili so, da je povezovanje informacij o alkoholu in raku s specifičnim praktičnim ukrepom, štetjem pijač, privedlo do tega, da so ljudje zmanjšali količino popitega alkohola, je dejala ekonomistka in psihologinja Simone Pettigrew z George Institute for Global Health.
V študiji so bile izvedene tri ankete s skoraj 8000 ljudmi. Udeleženci so bili razdeljeni v skupine in prikazali so jim različna sporočila in oglase o uživanju alkohola.

Kombinacija, ki se je izkazala za najučinkovitejšo, je bil televizijski oglas, ki je jasno povezal alkohol z rakom, s posebnim predlogom, naj si ljudje štejejo pijače. Ta metoda ni le spodbudila večine ljudi, da poskušajo zmanjšati pitje, ampak je bila tudi edina kombinacija, ki je v šesttedenskem obdobju študije privedla do statistično značilnega zmanjšanja vnosa alkohola.

Pomen ozaveščanja javnosti
Mnogi ljudje ne vedo, da je alkohol rakotvoren, je poudaril Pettigrew. To so pomembne informacije, ki bi se jih morali potrošniki zavedati. Toda obveščanje ljudi, da alkohol povzroča raka, je le del rešitve; dati jim moramo tudi načine, kako ukrepati za zmanjšanje tveganja.
Podatki Svetovne zdravstvene organizacije kažejo, da je uživanje alkohola lahko povezano s kar 7 odstotki vseh prezgodnjih smrti po vsem svetu, zato je obveščanje javnosti o zdravstvenih tveganjih ključni korak pri reševanju te težave.

Osebna izbira je ključnega pomena
Čeprav zdravstvene agencije razmišljajo o novih, učinkovitih ukrepih, kot je prilagoditev dostopnosti in cene alkohola, je ključ do dolgoročnih sprememb v pivskih navadah moč osebne izbire. Izvedena študija je temeljila na demografsko reprezentativnem vzorcu avstralskega prebivalstva, zato je morda smiselno preveriti, ali podoben pristop prinaša enake rezultate tudi drugje. Vendar pa se zdi štetje popitih pijač izjemno enostavna in praktična možnost za vse, ki si želijo zmanjšati vnos alkohola.

Ob omejenih sredstvih za kampanje zmanjševanja škodljivih posledic alkohola je nadvse pomembno prepoznati sporočila, ki dosegajo največji pozitivni vpliv. Tako bomo zagotovili najboljše možne rezultate pri spodbujanju zdravja in dobrega počutja, je prepričan Pettigrew.
Vir: index.hr
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV